DYKKEBILDER FRA THAILAND

"Smilets land" er fantastisk enkelt og hyggelig å reise rundt i. Jeg ble i Thailand lenger enn planlagt og noen av de beste opplevelsene fikk jeg under vann. Det er nok ikke mange steder i verden hvor du kan dykke så variert og så billig som nettopp her.


Koh Tao, Kp Phangan, Krabi og Phi Phi


Koh Tao er den desidert mest kjente dykkeøya i Thailand. Etter det jeg har hørt er det her flest personer tar dykkelappen hvert år. Det koster ikke mer enn 1500 norske kroner, og da får du også stort sett overnatting inkludert. 

Desverre synes jeg kanskje at det er litt ensidig fokus på å få flest mulig personer sertifisert og ikke så mye fokus på å arrangere bra fundives for oss som allerede har lappen. Men det ble da en del bra dykk herfra og fra naboøya Ko Phangan. 

Jeg dykket også fra en longtail-båt ved korallene rett utenfor Krabi, her var vi bare to venninner og en divemaster alene på det ene dykkestedet. Det var mye liv i vannet og stas og være alene om opplevelsen! 

Fra Longbeach på Phi Phi tok jeg også noen dykk og fikk skikkelig nærkontakt med store skilpadder. De er nok et av mine desiderte favoritter under vann. Men nå er det nok prat! Jeg brukte undervannshuset til kameraet mitt flittig, så dette er bare et lite utvalg av fine dykkebilder:
















(c) Bobleliv reiseblogg.
Jeg besøkte Thailand i November og Desember 2011.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: