Tilbake til Hikkaduwa i juni




Vi koste oss på Norgesferie, og det var spennende å oppleve Roma....
men jammen var det godt å komme tilbake til Hikkaduwa og!


Juni er slow season, og helt ærlig min favorittid på året. Det er mindre turister denne tiden, og deilig og fredelig. Været er behagelig, litt av og på. En del vind har det vært nå de første ukene og havet er veldig røft. Men mye sol og veldig deilig temperaturer på rundt 28 grader. Det har regnet litt noen dager. Stort sett kommer regnet som korte, kraftige skurer og spesielt på natten kan det komme lengre skurer.

Som vanlig må jeg advare folk om å ikke se på yr.no. Det stemmer ikke at det pøsregner hver dag, hele tiden hele måneden. Jeg skjønner ikke hvor de får det fra!  

Vil du lese mer om vær og klima på Sri Lanka, så finner du en guide om det HER

De første ukene etter vi kom tilbake til Hikkaduwa har vært mye jobb. Tatt litt tid å bli litt ajour med jobb, mailer og planlegging av sommerens turer etter mye ferie i mai. Men også deilige gåturer på stranda og spist massevis av Rice & Curry. Som jeg har savnet den deilige krydrete maten her! 

Vi bor igjen på et av hotellrommene og det er behagelig det. Allikevel gleder jeg meg veldig til å kunne flytte tilbake til vårt eget hus om (forhåpentligvis) ikke alt for lenge.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: