Godt nyttår!

Her på Sri Lanka gjør vi siste forberedelsene til å feire nyttår i morgen. Dette er både en singhalesisk og tamilsk høytid, hvor venner og familie kommer sammen for å feire. 

Det er mange tradisjoner knyttet til dagen, det å koke melk over en keramikkkjele starter feiringen, en tenner oljelamper, og det arrangeres leker og en spiser masse godteri. Det er vanlig å gi klær eller penger i gaver til venner og familie. Kanskje er det litt som vår julefeiring, men det skal jeg få se i morgen. 

Dette er første gang jeg er med på feiringen, så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg går til. Men jeg gleder meg som en unge før juleaften ihvertfall! Jeg lover å ta masse bilder, slik at dere kan få sett hvordan en feirer nyttår her på Sri Lanka. 





May this year be filled with peace and happiness!

Happy new year!

Kommentarer

  1. Så gøy å feire nyttår på en helt annen måte. Gleder meg til å lese om hvordan opplevelsen var :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: