Hvordan er det å bo på Sri Lanka?

Jeg har bodd i Hikkaduwa i fire måneder tilsammen nå. Venner og familie bekymrer seg for at jeg kjeder meg, og lurer på hva i all verden jeg bruker dagene på. Skal jeg ikke snart komme tilbake til Norge og gjøre noe fornuftig?


Tja.. Jeg har kanskje god tid, men kjeder meg absolutt ikke.  Jeg tror ikke jeg har gentisk annlegg for å kjede meg egentlig. De som kjenner meg vet jo hvor glad jeg er i å bare slappe av. Jeg har tid til lange gåturer på stranda, og livet uten vekkerklokke er en befrielse. I tillegg setter jeg jo stadig i gang med nye prosjekter.  Den siste tiden har jeg brukt mange timer på "kontoret" avbildet ovenfor. Et lite norsk-sri lankisk reiseselskap er snart født, og jeg prøver meg som både webdesigner, fotograf, grafisk designer og tekstforfatter på en gang. Læringskurven er bratt, men det er veldig morsomt å prøve seg på noe nytt. Jeg gleder meg til å vise dere det ferdige resultatet om ikke så alt for lenge. Og nevnte jeg at kontoret mitt er på verdens fineste strand?


Og ellers så fryder natutelskeren meg seg over at hagen vår er som en liten jungel. Det kravler, kryper, hopper og flyr overalt. Han søtingen nede til høyre er en land-monitor (heter de varan på norsk tro?). De blir en meter lange ca, og kravler rundt overalt. Den ekornlignende fyren oppe der, minner om sin norske slektning, men med en stor forskjell: De kan nemlig skrike! Og det skikkelig høyt også, og gjerne grytidlig i morgenen. Men ellers er de søte! Og de store edderkoppene er helt ufarlige, og nå reagerer jeg ikke lenger da de overrasker meg på badet om kveldene.

Så svaret: Jeg har det HÆRLIG!
Og jeg kommer nok ikke til Norge med det første. Ikke før snøen forsvinner ihvertfall.


(c) Bobleliv Reiseblogg.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: