DYKKING I HIKKADUWA !

Planlegger du å dykke i Hikkaduwa, Sri Lanka, er Poseidon Diving Station the place to be"!


Jeg jobbet som Divemaster her i november og desember, og fikk dermed massevis av herlige dykk sammen med kunder og fantastiske kollegaer. Dykkestedene i hikkaduwa er varierte, alt fra nybegynnerdykk på grunna, til vrak, store steinformasjoner og flere flotte dypdykk. Helt objektivt og ærlig, vil jeg si at Poseidon er det best dykkesenteret her nede. De har flest sertifiserte ansatte, større båter, nyere utstyr, og er generelt mer seriøse ved at de følger PADI-standarer i det de driver med. Jeg skal ikke slenge noe dritt om andre sentre, ikke nevne noen navn, men det foregår en del uregelementert her for å si det mildt. De andre, mindre dykkesenterne vil nok gi deg en bedre pris, men en får det en betaler for, ikke sant?

Min opprinnelige plan var å fortsette hos Poseidon nå etter jul, også gjennomføre instruktørkurset (Padi, IDC) hos de i mars. Vel, drømmer kan endres og planer forandres. Jeg tror nemlig ikke jeg ønsker å jobbe som instruktør allikevel! Instruktørens hverdag består av en stor del klasseromsundervisning, og øvelsedykk på grunna, og lite tid ute på "ordentlige dykk". Kanskje passer min enorme fascinasjon for dykking og marint liv bedre som en hobby, enn en karriere..? Jeg har ihvertfall satt hele prosjektet på vent. Hvis jeg ombestemmer meg, kommer det alltids en ny mulighet til høsten, og neste år, og året deretter. 

Ja, jeg vet jeg vingler hit og dit. Men livet er alt for kort til ikke å lytte til hjertet og følge drømmene dine!

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: