Lazy Weekend in Hikkaduwa



Som en konsekvens av at jeg har begynt å jobbe på kontoret på hverdagene, så har jeg fått tilbake helgefølelsen.  Nå er det stas med lørdag og søndag igjen! Får litt assosiasjoner til Pippi Langstrømpe som ville begynne på skolen for få juleferie som de andre barna!

Og denne helgen har vært av typen uten spesielle planer med tar det som det kommer. Finfint det.

Fredag feiret vi bursdagen min med pizza på Spaghetti&Co, noe som ser ut til å bli en årlig tradisjon. Lørdag var vi litt rundt omkring, blant annet sjekket vi ut byggeprosessen på "Dreamtime Cabanas". Supun og Mel er i gang med å bygge seg et skikkelig drømmested rett i nærheten av her vi bor. Planen er koselige bungalows, restaurant og en avslappet jungelaktig atmosfære. De bygger på gamlemåten, med tak av flettede palmeblader. Spennende å se  prosessen og hvordan de erfarne takleggerne rekker over tre hele tak på en dag. Imponerende! De har kommet godt i gang med de tre første hyttene nå, og jeg gleder meg til å se da det er ferdig.

 Og i dag, på hviledagen, betalte jeg meg inn på "Lavanga Hotell", et flott luksushotell rett over veien for der vi bor. Så da fikk jeg og Sanja plasket litt i badebassenget, før hun sovnet i en solstol i skyggen og jeg fikk flere timer for meg selv i sola. Ubeskrivelig deilig! Så nå søndag kveld, er jeg solbrun på nesen og igrunn klar for en ny arbeidsuke. Håper du som leser har hatt en fin helg også!

 "Dreamtime Cabanas"

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: