Regntid



De siste par dagene har alt regnet vi har ventet på de siste månedene kommet på en gang! Nå har det bøttet ned hele kvelden i går, hele natta og fortsatt igjen i dag. Det blir noen liter vann det, så nå fylles snart vannbassenget vårt seg opp av seg selv!


Vi som bor her året rundt synes denne tida er utrolig fin. Det kommer masse vann til plantene og gresset som trenger det, lufta blir klar og frisk og gradstokken kryper på andre siden av 30-tallet. Deilig!

Problemet med regnet her, er at vi aldri riktig vet NÅR det kommer. Forrige søndag lå jeg for eksempel på solsengene på Lavanga i strålende sol hele dagen, nå sitter vi inne og koser oss med regnet som trommer på taket! Noen dager har finvær hele formiddagen, og mens en går i gata og aner fred og ingen fare, så plutselig DER kommer en skikkelig skur, med lyn, torden og hele pakka!

-Ah, livet i tropiske strøk.....

Kommentarer

  1. Jeg var i Sierra Leone i halvannen måned ved slutten av regntiden for noen år siden, og det var herlig. Regnet kom akkurat så brått som du beskriver, men siden regntiden gikk mot slutten, regnet det sjelden lenge. Luften ble frisk og regnet var et godt avbrekk fra varmen. Og så var det jo så varmt at klærne tørket med en gang regnet ga seg, så da var det ikke så farlig om man ble søkkvåt.

    Mens jeg først er i gang med å skrive, må jeg si at jeg gleder meg til å følge hotellbyggingen. Tomten ser fabelaktig ut, så det kan jo ikke bli annet enn supert når det blir ferdig!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: