GOD PÅSKE !

Mars måned har sålangt vært veldig fin. Travel og varm, men veldig fin.

Se den fine tropiske drømmehagen vår på bildet under. Selv om vi bor nær både jernbane og vei, så føler jeg meg litt ute i jungelen allikevel. Grønt og frodig!


Men alt er som vanlig ikke bare bra i paradis. Den siste uken har jeg blitt påminnet på at jeg faktisk bor i et utviklingsland. Strømmen har kommet og godt, og på det meste vært borte opptil 10 timer i døgnet, og i det siste, fast fem timer om dagen. I tillegg har det ført noe problemer med vannforsyning også, og vårt hus har vært uten vann store deler av ettermiddag og kveld. Aircondition, vifte, kald drikke, dusj, vannklossett og vaskemaskin har blitt uoppnåelig luksus. Og den fine grønne gressplenen vår er litt mindre grønn, og litt mer brun nå.

Men jeg skal forte meg å legge til at jeg ikke har så mye å klage over altså. Jeg tilhører fortsatt den mest priveligerte delen av befolkningen, og jeg har råd (og lov) til å betale meg inn på et hotell med svømmebasseng da behovet for et avkjølende bad blir for påtrengende. Det er mange som sliter mer, i dårlige hus, med små barn, gamle og syke. Jeg vil heller klage litt på vegne av de. Når en regjering ikke engang klarer og levere grunnlegende ting som rent vann og strøm til innbyggerne sine, så mister en fort tiltro. Og når de som styrer i tillegg er optatt meddyre businessclass-reiser til utlandet og kjører rundt i fancy biler, så blir jeg provosert (Nok kritikk! Hvis noen spør, har jeg ikke sagt noe negativt)

Nå har imidlertid strømmen holdt seg på i to dager i strekk, så forhåpentligvis er det værste over for denne gang. Og har du tenkt deg til Sri Lanka de nærmeste dagene, så har du ingenting å bekymre deg for. De fleste hotell har aggregat og ekstra vanntanker, så dere merker ikke noe til dette : )


Mars har også vært mye jobb, og nå er vi full gang med påskerushet. Så mange nordmenn har ønsket rundreise med Norlanka Travels istedet for skitur på fjellet,  det er stas! Tilbakemeldingen sålangt viser at folke er veldig fornøyd med å ta påskeferien her på "perlen i det indiske hav".

Hikkaduwa har også levert til de grader med finvær, flotte solnedganger, bra surfing, reggeakonserter og mye mer. Jeg har mål om å komme meg ned på stranda for en tur i solnedgang så ofte som mulig. Det er den desiderte beste tiden på døgnet, synes jeg.



Og takk og lov så ser det ut til at denne lille frøkna vokser opp til å bli en strandløve hun også!

Vi skal nok ha mye kvalitetstid i vannkanten, i bølgene og på stranda i årene som kommer : )


Kommentarer

  1. Synd med strømmen! Får håpe den holder seg tilstedeværende framover :) Bra at det er mange som ønsker å feriere på Sri Lanka i påsken! Har faktisk et vennepar som er der nå xD Flere og flere blir inspirert til å dra dit virker det som. Skjønner det godt! Håper dere får en strålende påske :)

    SvarSlett
  2. Har holdt seg bra med strøm i det siste nå. Mangler bare vann nå, så er det nesten perfekt ; ) Ja, vi får stadig flere henvendelser fra reiselystne nordmenn, så Sri Lanka er fortsatt poppis!

    Ønsker deg også en strålende påske!!
    Blir den feiret i Norge eller på reise?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: