Da vi var på Hvar!


Etter besøket i Mostar, kjørte vi over grensen til Kroatia igjen. Ganske så spontant bestemte vi oss for å ta fergen over til øya Hvar. I følge guideboka er dette den fineste og varmeste øya i hele landet. Til og begynne med virket det ikke helt slik, da vi ble møtt av et ekstremt regnvær på vei ut av bilfergen. Regnværet fulgte oss hele veien over til den andre siden av øya, men etter det var det bare sol-sol-sol.

A) Vira Camping. Den mest luksuriøse campingplassen jeg har vært på. I tillegg til strøkne fasiliteter, hadde de en egen strand, restaurant og bar. 
B) Vi leide oss en trøbåt og satte i vei utover med godt mot. Det er mulig denne aktiviteten var morsommer da vi barn, ihvertfall så snudde vi ganske raskt.
C) Men SE så klart og fint vann!



Vira ligger ikke langt unna Hvar Town. Og herregud for en sjarmerende, lite by! Brosteinskledte gater,   fylt med knøttsmå butikker der du bare MÅ kikke inn vinduene. Båthavn med båter, lys, musikk og liv, et opplyst fort i åsen ovenfor, restauranter med god mat og billig vin.. også videre, du skjønner tegninga? Det eneste minuset kan vel sies å være turisthordende som inntar kystperlen nå i høysesongen. Men slikt noe blir det jo et bra uteliv av ihvertfall ;) 



Jepp, også fikk jeg dykket her også. Dette er første gang jeg har dykket i såpass "kaldt" vann. Vi fikk bruke 8mm heldrakt med hette, og allikevel frøs jeg for første gang under et dykk. Men ikke nok til å avslutte dykket, altså. Jeg så "fire-worms" for første gang, en stor blekksprut og noen helt nydelige Nudies. Og jeg kan absolutt anbefale Viking dykkesenter. Profesjonelle divemastere og upåklagelig service! Jeg har desverre ingen bilder fra under vann, men besøk gjerne Vikings nettside hvis du er interessert. 

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Hvar i juli 2013.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: