Å SOVE I TOPPEN AV ET TRE !


I desember besøkte jeg Yala nasjonalpark for andre gang. Denne gangen hadde jeg besøk fra Norge, så vi var tilsammen 7 personer som tok turen. Vi valgte å overnatte i trehus rett utenfor parkgrensen, og fikk dermed en unik nær-natur-opplevelse med på kjøpet ;)


På denne måten, fikk vi tid til to safariturer, en på ettermiddagen da vi kom frem og en (gry)tidlig neste morgen. Dette vil si enda mer tid sammen med de fantastiske dyrene som bor i denne parken. Har jeg sagt hvor høyt jeg elsker elefanter?
Helt på tampen av den siste dagen fikk jeg endelig et glimt av den skye leoparden også! Det var fakisk svogeren min som spottet den, ca 10 meter unna jeepen og delvis skjult bak noen trær. Vi ventet, rygget litt, ventet litt mer, og jammen viste den seg ikke fram en gang til. Jeg hadde virkelig håpet på å få sett leoparden denne gangen, ble skikkelig gira, men noe bilde det klarte jeg ikke å ta! Ja,ja! Bildet har jeg uansett i hodet mitt...

Les om mitt forrige besøk i Yala her.
Og se bilder fra Linn og Oles besøk i Yala her. 
Liker du også elefanter, les om elefantbarnehjemmet i Pinnawala her.



(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Yala i desember 2013.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: