Opp og ned Mount Lovćen

Fra Kotor kjørte vi oppover, oppover og enda litt oppover. Tilsammen rundt 25 krappe hårnålsvinger opp fjellet Lovćen, "det svarte fjellet", som har gitt Montenegro sitt navn. Det var en fin kjøretur, men konsentrasjonen måtte være skjerpet hele tiden, for det var ikke mulig å møte biler (og ihvertfall ikke busser) alle steder underveis.

Da vi kom på toppen, kjørte vi litt rundt i nasjonalparken der oppe, før vi startet nedstigningen mot kysten igjen. Vi kjørte et lite stykke forbi den litt for hippe feriebyen Budva, og fant oss en litt shabby, men ganske trivelig campingplass. Nedenfor hadde vi tilogmed utsikt til Sveti Stefan. En serber vi møtte, fortalte oss at hele øya er solgt til en russer som har stengt av øya for andre enn sine hotellgjester. Trist hvis det er sånn, men har ikke dobbeltsjekket denne opplysningen.

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Montenegro i juli 2013.

1. Den veien der er ekstrem! Haha. Vi kjørte nedover å kvelden, så det var ganske mørkt. Heldigvis lite med biler, og det var en ekstra sikkerhet at vi så lysene til de få bilene vi møtte før vi så selve bilen.

Fikk også høre at Sveti Stefan er avstengt. Fiskelandsbyen er ombygd til hotell, og vi fikk ikke gå inn på området =/

Nydelige bilder!

2. Oj, vi kjørte i dagslys, men var utfordrende nok det. Måtte jo stoppe opp og rygge tilbake et par ganger der det ikke var noen mulighet til å møte biler. Men en fin kjøretur var det, definitivt!

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.