Balkanturen er i gang!

Nå er det jammen på tide å gi dere en smakebit fra den fine reisen jeg er på denne sommeren. Den 2. juli landet jeg og Birgit på flyplassen i Dubrovnik, klare for tre ukers biltur på Balkan. Der ble vi ble gledelig overrasket med en oppgradering fra leiebilselskapet, da de ga oss nøklene til en strøken Audi vi skulle få låne de neste tre ukene. Stas! Så da var det bare å fylle opp bagasjerommet og suse avsted! Det viste seg at å kjøre i Kroatia var grei skuring. Skilt og trafikkregler er gjenkjennelige, og folk ser til og med ut til å følge de. En litt lettere start enn sist vi leide bil for å si det sånn.. Etter litt shopping av campingutsyr på Lidl og Konzum, kjørte vi inn til gamlebyen i Dubrovnik for å se oss litt om der. 



Dubrovnik er et fint sted, med mye turister nå i høysesongen. Vi ruslet rundt en stund, drakk litt forfriskninger på en liten fortausrestaurant, før vi dro inn til havneområdet for lunsj. Deretter satte vi oss inn i Audien igjen, med airconditon på full guffe og dro videre sørover kysten. 




Vi stoppet i den lille perlen Molunat, som ligger idyllisk til rett ved grensen til Montenegro. Her ble vi et par netter, fikk endelig dyppet tærne i Adriaterhavet, gått noen turer og slappet av. Campinglivet var i gang!




(c) Bobleliv reiseblogg.
Jeg besøkte Kroatia i Juli 2013.

Kommentarer

  1. Ååååh så herlig! Kjenner det river litt i hjertet, jeg falt jo pladask for dette området i fjor.. Kjenner fortsatt at jeg har lyst på en Kroatiatur i år igjen, men lommeboka er nok ikke helt enig. Får drømme meg bort i bildene dine i stedet..

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: