Ometepe

Som den observante bloggleseren har lagt merke til, mimrer jeg fra gamle reiser for tiden. Jeg har nemlig sortert bildealbum på Macen min, og funnet drøssevis av bilder fra steder jeg aldri har blogget om. Så fordi jeg ikke har lyst til å skrive om jobbhverdagen i Norge for tiden, så blir det i stedet noe mimring. Neste land ut er Nicaragua!

Vulkanøya Ometepe ligger i innsjøen Nicaragua i landet... ja, riktig; Nicaragua. Øya består av to vulkaner og den ene er fortsatt aktiv. Det er virkelig noe spesielt med å ha utsikt til en rykende vulkan hvor du enn snur deg. Det er nesten så en venter å se flytende lava rennende nedover i gatene hvert øyeblikk. Under oppholdet vurderte vi å bli med på en gåtur opp til krateret på toppen, men ehm, slo det fra oss :) Late dager på en strand og i en hengekøye var også fint. Og vulkanen så vi uansett.
Fakta: Dette er ulempen med å blogge om ting som skjedde for så lenge siden. Jeg kan ikke huske hvordan vi kom oss ut til Ometepe, eller hvor vi reiste etterpå. Heldigvis skrev jeg en "live-blog" på denne tiden, så en rask titt på Hasta-Luego, sier meg at reiseruten var slik: Utila - Tegiculgalpa (hovedstaden i Honduras) - Managua (hovedstaden i Nicaragua) - Granada. Denne reisen ble gjort nærmeste i en smekk, bortsett fra en natt overnatting i Tegicugalpa.

Fra den kolonianske byen Granada tok vi båt over til Ometepe. Lonely Planet kan sikkert forklare deg i detalj hvordan du får til dette. Og etter Ometepe reiste vi ihvertfall til San Juan del Sur, et strandparadis hvor vi feiret julaften 2009 med sjømat og øl i strandkanten :)


(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Ometempe i desember 2009.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: