Sigiriya.


Selv om dykking og strandliv er mitt favorittidsfordriv for tiden, så må jeg prøve å få med meg littegrann kultur også. Derfor tok jeg turen til Sigiriya. Stedet ble ble brukt som kong Kasyapas slott rundt år 500 etter kristus. Ruinene viser et utrolig kreativt vannings- og avkjølingssystem, og du kan gå helt opp til toppen av "løvehodet" på bildet over. Der oppe var kongens svømmebasseng og seng, og selvfølgelig ble han båret opp av sine tjenere.


De kjente grottemaleriene. Utrolig hvor godt de har klart seg alle disse årene.

Steinkobra og levende kobra.


(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Sigiriya i Januar 2013.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: