Grensen mellom øst og vest.

Istanbul er så vidt jeg vet den eneste byen i verden som ligger i to verdensdeler. Correct me if I`m wrong! I dag tok jeg ferga over til den asiatiske delen, Üsküdar. Jeg gjorde ikke så mye spesielt, kikket litt rundt, havnet inn i et gigantisk utendørs marked og drakk te. Også tok jeg endelig turen innom en av de mange kebabrestaurantene. Jeg skjønte ikke menyen, men ble anbefalt Iskender. Retten består av tynne oppskjærte striper av lammekjøtt, blandet med tomatsaus og brødbiter, ved siden av en stor dæsj med yoghurt. Godt  var det! I dag tittet sola fram og det var behagelig temperatur, ca 10 grader midt på dagen. Men kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å ta fram shorts og t-skjorte i Unawatuna i morgen!



(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Istanbul 2.-5.januar 2013.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: