Millionvis av minner fra Beijing.


Minnene fra Beijing inkluderer å spise Peking-and  og skorpion (!) for første gang. Det blir nok også den siste! Mens vi ruslet gjennom gatene i sentrum, prøvde jeg å ta inn over meg at det bor 1,3 billioner mennesker i Kina. Samtidig nynnet jeg på "nine millions bicycles in Beijing". Ellers fikk jeg et visst innblikk i landets lange historie, gjennom et besøk ved vinterpalasset, den forbudte by og den himmelske fredsplass. Og bildet nederst til venstre er en av disse øyeblikkstilfeldighetene en kommer borti samme hvor i verden en ferdes. Et ungt par har nettopp gitt hverandre sitt ja, mens skaterne i forgrunnen holder på med sitt. Fint!

Og som så mange andre har jeg også trasket noen kilometer, trapper opp og trapper ned, bortover den Kinesiske Mur. En av disse tingene en bare "må gjøre" da en først er i Kina!


Har du vært der?

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Beijing i juli 2011.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: