M/S Stingray.

"Et hjem for oss, et hjem for deg!"


Ettersom min dykkeinteresse bare fortsetter å vokse, har jeg i lengre tid ønsket meg et opphold på en såkalt liveaboard-båt. Konseptet er vel innlysende nok. En gjeng dykkere samles på en båt, hvor de bor, sover og spiser i en gitt periode. Dagene fylles opp av så mange dykk som mulig, og fordelen er at en gjerne får dykket på steder som ligger langt til havs og som ikke er like lett tilgjengelig fra land. 

Jeg også hatt en drøm om å reise til Maldivene. Bilder av azurblått, krystallklart hav, og hvite sandstrender rundt de 1200 små koralløyene har fristet meg fra utallige nettsteder. Grunnen til at jeg ikke tidligere har besøkt Maldivene er det litt avskrekkende prisnivået og de typiske all-inclusive resortene som er skreddsersydd for bryllupsreiser. For meg høres dette nemlig vakkert, men ekstremt kjedelig ut.  Etter litt research booket jeg meg derfor en tur med M/S Stingray som lovet meg 7 herlige dager på båten med 3 dykk om dagen. Alt lå dermed til rett for en drømmeuke! Og du kan jo studere bildene og se om dette kunne vært noe for deg og..


Kjøkken, bar og soldekk. 



 
Ellers gikk jo mye av dagene selvfølgelig med til å planlegge neste dykk,
snakke om dykking, forberede dykking. Og ja, å dykke!


Maldivene er helt utrolig nydelig!
Vannet er akkurat så blått og sanda er akkurat så hvit som på bildene fra turistbrosjyrene. Jeg lover!
En dag besøkte vi en av øyene hvor vi spilte volleyball, grillet og spiste i strandkanten.
Mannskapet på båten laget denne fine hvalhaien i sand til også.


Og om jeg likte det?
Jeg er ganske så sikker på at jeg så cirka så lykkelig ut hele uka!!!


Jeg fikk se mer hai og rokker enn jeg turte å håpe på. Kan jo kort nevne Mantarays, Hammerhead og Whale shark bare for å ta høydepunktene. Undervannshuset til kameraet mitt sa takk for seg på dag en (!), men jeg kan trøste meg med at de andre på båten har lovet meg kopier fra sine bilder. Så stay tuned for bilder og film fra dette undervannsparadiset senere her på bloggen. 


(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Maldivene i februar 2013.

Kommentarer

  1. Det ser kjempeherlig ut, og spennende! Kan tenke meg at du hadde noen flotte dager om bord. Jeg har utrolig lyst til å prøve dykking selv, men siden jeg har en liten frykt for å oppholde meg under vann (!), så har dette latt vente på seg.. Vi får se hva tiden bringer.

    Nydelige bilder forresten, Maldivene ser jo intet mindre ut enn paradis!

    SvarSlett
  2. Jeg anbefaler deg å finne et seriøst, anbefalt dykkeselskap og en instruktør som tar hensyn til at du ikke føler deg trygg. Også HOPP I DET :) Jeg kan nesten garantere deg at du ikke kommer til å angre:)

    "Det er en helt egen verden der nede"

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: