Tromsø, Nordens Paris?


Jeg skulle så inderlig ønske jeg kunne postet et annet bilde av Tromsø. Et bilde tatt om natten, med dansende nordlys i sprakende grønnfarger over himmelen. Desverre valgte værgudene å gi meg overskyet med uttrykk for regn i stedet og jeg har enda til gode og hilse ordentlig på Aurora Borealis. Det får bli en annen gang!
I stedet fikk jeg ihvertfall tatt gondolbanen opp til Storsteinen, sett Ishavskatedralen og tatt en øl i både Ølhallen og i Rorbua. Og ikke minst fikk jeg testet utelivet og møtt flere pratsomme og trivelige Tromsøværinger. Og så mye mer enn det rekker man heller ikke på en helg. 

Etter besøket er jeg enda ikke helt sikker på hvorfor Trømsø kalles "Nordens Paris". Jeg lurer også hvorfor de har plassert den kjente kirka si midt i en rundkjøring og hvorfor alle byens utesteder har gått sammen og blitt enige om en tilsynelatende fast ølpris på 64 kroner. Men uansett, byen er sjarmerende og fin og vel verdt et besøk!

(c) Bobleliv reiseblogg.
Jeg besøkte Tromsø i Februar 2011.

Kommentarer

  1. Tromsø har blitt kalt Nordens Paris siden 80 tallet, da damene fra byen var landets mest moteriktige og pent kledde :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: