Bildedryss fra Hikkaduwa.

Det er vanskelig å forklare hva som gjør at jeg faller for et sted. Fine strender og severdigheter holder ikke, det må være noe mer.

Hikkaduwa har i tilegg en helt spesiell atmosfære, synes jeg. En bra kombinasjon av hyggelige mennesker, aktiviteter, utflukter, avslapping, strandliv og fest gjorde at jeg stortrivdes her i tre hele uker. Bare se hvor fint det er her:


I tillegg til late stranddager og dykking i Hikkaduwa, så var jeg også på noen dagsturer. Det å cruise rundt på scooter langs svingete jungelveier er en opplevelse i seg selv. Blant annet besøkte jeg et vannfall i nærheten. Her var det et ferskvann som jeg ble oppfordret til å bade i. Og til dere som har prøvd "fish-massage" et eller annet sted i Asia: forestill deg å bade med disse fiskene. Ja, det kiler! Naturen og dyremangfoldet i Sri Lanka er fantastisk, det å få nærkontakt med både skilpadder, øgler og aper er stas! 



Jeg har i alle år trodd jeg var litt for pysete til å slenge meg på surfebølgen (bokstavelig talt). Men når jeg engang var i et surfeparadis og ble god venn med en surfeinstruktør, så måtte jeg jo bare prøve. Vi reiste på en dagstur til stranda i Weligama, som er perfekt for nybegynnere. Med små bølger og kyndig veiledning, var det ingen sak å komme seg opp på brettet og bli stående. Og herregud, så moro det var! De store bølgene får derimot vente til neste gang! 

For ja, det blir definitivt en neste gang!

Og når kommer du?

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: