En magisk helg i nord!


Internett er et fantastisk sted for å møte likesinnede! Gjennom sosiale medier har jeg møtt mange som tenker likt som meg når det gjelder barn, oppvekst, miljø og mye mer. Og ikke minst folk som utfordrer og engasjerer ved å se verden på en litt annerledes måte, et behagelig stykke utenfor A4-boksen. Da sjansen bød seg for å treffe mange av disse, og hjemme hos selveste familien Hjertefølger, så var jeg ikke tung å be. 


Litt sommerfugler i magen var det da jeg "med Sanja på ryggen" reiste helt opp til Sandhornøya utenfor Bodø, til et treff med omtrent 90 personer jeg faktisk ikke kjente IRL. Men med en slik gjeng av åpne, inkluderende og hjertevarme folk, så kunne det ikke bli feil. 


 At naturen vi var omringet av så slik ut, la heller ingen demper på opplevelse!



Familien Hjertefølger har virkelig bygd sitt drømmehus her på Sandhornøya. Materialet er Cob og tre, omkranset av en gigantisk glasskuppel. Slik blir det et hus i drivhus, med biologisk kretsløp. Her dyrker de deilig økologisk mat, til og med druer og et banantre kan vokse i det lune klimaet plassert midt i værharde nord.  

Du kan lese mer om familien Hjertefølger på bloggen Naturhuset, eller ved å følge de på facebook. De arrangerer visninger i huset, og har også ulike kurs og retreats. Temaer er permakultur, økologisk byggeteknikk, vegansk mat, yoga, følelsesmestring og lamazemetoden. Av høydepunktene er det også å få spise den himmelsk gode plantebaserte maten til Ingrid Marie. Den kan jeg virkelig gå god for! Ta også en titt på den nydelige kortfilmen som du finner her.

Her kommer noen flere bilder fra vår TCC / hippicamp:



Jeg og Sanja fikk overnatte oppe på taket, med glasskuppelen som tak. For en opplevelse å sove her, med 180 graders utsikt og med midnattsolen som selskap! 

Tusen takk til familen Hjertefølger som åpnet dørene sine for alle oss, og takk til alle som var tilstede og gjorde dette til en uforglemmelig helg! Vi sees igjen : )

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: