TOTUSENOGFEMTEN

2015 var et spesielt år for meg. Det var nemlig det året jeg ble Mamma!

I løpet av noen måneder var det som om livet mitt ble kastet opp i lufta, ristet godt rundt, før jeg igjen landet på jorda igjen. -Heldigvis trygt på beina!  Fra en fødselopplevelse som som ikke akkurat ble slik jeg hadde ønsket, via de første overveldende månedene, og frem til tiden da jeg endelig senket skuldrene og nøt dagene sammen med Sanja.


I 2015 har jeg lært mer om meg selv enn i alle de foregående årene tilsammen. For meg gikk det ihvertfall ikke an å lese eller spørre meg til hvordan livet nå skulle være. Jeg måtte også stenge ute  andres erfaringer, velmenende råd og forventninger. Da fant jeg endelig roen og kunne jeg lytte til "urkvinnen" i meg, hun som har de fleste svarene jeg søker. Dette året har jeg båret tett, ammet, bysset, kost, lyttet, observert, respondert og elsket betingelsesløst. Og nå kan jeg ikke forestille meg livet på noen annen måte.

2015 var også året hvor jeg offisielt, juridsik, fysisk og mentalt flyttet fra Norge og til Sri Lanka. Både privat og gjennom Norlanka Travels har jeg gjennom året tatt i mot mye besøk og møtt utrolig mange koselige mennesker. Hotelldrømmen går kanskje litt tregere enn ønsket, men jeg føler meg trygg på at det skal bli en realitet om ikke så altfor lenge. Og frem til det har vi mer enn nok å henge fingrene i med reiseselskapet.

 Og akkuratt i en periode av året da jeg følte meg litt ensom, ble jeg også kjent med en gjeng andre "urkvinner" som tenker mye likt som meg. Jeg begynner å se at det meste som skjer har en mening, og det ting har en tendens til å falle på plass for meg. Jeg må bare stole på meg selv!


Tusen takk, 2015, for alt du ga meg! 
Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Ønsker deg som leser et riktig godt nytt år!
Måtte 2016 la drømmene dine gå i oppfyllelse.


Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: