LIVET SMILER : )

Jeg liker å gå turer på stranda. Jeg tar med meg Sanja i Caboo´en, og det ser ut til at hun liker det like så godt som meg. Først kikker hun seg rundt, storøyd, på palmer, hav og bølger. Og etter sånn omtrentlig ti minutter så sover hun søtt. Det er sikkert den friske lufta! Fra der vi bor er det cirka en halvtime å gå (i rolig tempo) til sentrum i Hikkaduwa, og det er akkuratt passe tur. Vi går på ettermiddagen, rett før sola går ned. Da er det ikke så varmt og så herlig lys å være ute i. Av og til får jeg med meg Dinesh, men han er ikke like glad i gå til et sted, snu, og så gå samme veien tilbake igjen ; ) "Kan vi ikke bare ta scooteren", sier han!  Men jeg elsker å gå nede på stranda, barbeint, i frisk deilig sjøbris. Det klarner hodet og gjør godt for kroppen samtidig.

Sesongen er virkelig slutt nå i Hikkaduwa. Det blåser kraftig, bølgene er store, stranda krymper inn og det er nesten ikke turister å se. Men nordmenn ønsker heldigvis fortsatt å komme til Sri Lanka. Vi sender de i stedet til østkysten: Arugam Bay eller Trincomalee. Der har de den varmeste og tørreste tiden nå. Og de fine stedene i høylandet, teplantasjene, fjellene, vannfallene, templene og nasjonalparkene kan fint besøkes hele året.



Ellers har vi kommet et godt stykke på vei med "drømmehageprosjektet". Vi har hatt folk her til å mure inn eiendommen. Det blir bra å få litt skjerming både fra jernbanen som går rett bak huset vårt og fra nysgjerrige naboer ; ) Nå skal muren tørke en liten stund, før den gjøres slett og fin og vi setter inn port. Deretter blir det tid for å fylle på med jord, rette ut bakken og rydde opp ellers i hagen. Plutselig ser vi mer og mer vi skulle gjort, og prosjektet ble større enn vi først hadde tenkt. Men-men. Det blir drømmehage til slutt!

Og ellers går det aller meste av tiden min til å kosemoseoverdose og ta godt vare på denne skjønningen her:

Jepp, livet er bra : )

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: