HAR DU ET PERFEKT LIV?


De fleste ser ut til å ha et perfekt liv i dag. Ihvertfall hvis en bruker Facebook, Instagram og andre sosiale medier som kilder. Jeg har vel kanskje gått i denne fella selv, da Instagram kontoen min er full av deilige solnedganger, elefanter og fjellturer. Jeg skriver til dels klisjéaktige sitater på søndager og hasjtagger i hytt og pine. Er det en løgn? Daglig posting av bilder av oppvasken, jeg som sitter inne og skriver mail eller en sutrete baby, ville nok ikke gitt så mange "likes".




Jeg synes egentlig ikke det er så ille å poste et glansbilde av virkeligheten. For det første så skjønner vel alle at alles dager er fylt opp med oppturer og nedturer. Men jeg har ikke behov for å poste probemene mine på facebook, jeg spør heller en venn om hjelp hvis det trengs. For det andre ønsker jeg jo å vise frem Sri Lanka fra sin beste side. (selv om jeg også har beskrevet at paradiset slår sprekker). Jeg ønsker at nordmenn skal få øynene opp for hvilket nydelig land dette er, og at flest mulig skal ønske å bestille en reise hit. Så enkelt som det!

Og for det tredje (og kall meg gjerne naiv) så tror jeg faktisk på at det å fokusere på det positive fungerer. Jeg legger ut de bildene som jeg ønsker å bevare for min egen del også. De fine stundene, gledene i hverdagen. Når jeg gjennom min smarte telefon får smugtitte på andre menneskers små glimt fra hverdagen, så vil jeg også helst se andres smil, fokus på mestring og at folk legger merke til små vakre detaljer i miljøet rundt seg. Da smitter gleden over til meg.



Tenk positive tanker,
si positive ord,
POST DET PÅ FACEBOOK
og det positive gror. 

(fritt bearbeidet fra Jon-Lasse Fjeld )



Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: