Bobleliv anbefaler: Yoga med Lyndon!

Jeg hater å jogge og jeg føler meg ukomfortabel i treningssentre! Heldigvis oppdaget jeg yoga for omtrent et år siden (bedre sent enn aldri). Dette er en treningsform som virkelig appellerer til meg. Etter en økt er jeg svett og sliten, men har samtidig en fantastisk energi i både kropp og sinn! 

Her i Hikkaduwa er vi så heldige å ha en av verdens beste yogis som tar i mot folk hver morgen og hver ettermiddag. Han heter Lyndon Mason, og driver Kailash Yogastudio. Er du i Hikkaduwa, anbefaler jeg på det sterkeste at du tar turen innom. Har du ikke drevet med yoga før, vil du nok få en sterk vekker, og få lyst til å begynne å trene fast før det er for sent. Er du allerede glad i Yoga, vil nok Lyndon allikevel gi deg en opplevelse du ikke får noe annet sted. Det er ikke noe dikkedarer og tull, det er rett frem tradisjonell yoga, og han har utviklet et program som vil gi hele kroppen din økt styrke, fleksibilitet og balanse. Og når det gjelder de egenskapene er 60-åringen et virkelig forbilde, se bare her:
Bildet er hentet fra hjemmesiden til Kailash Yoga Studio.

Nå høres det sikkert ut som om Lyndon har betalt meg for å skrive dette innlegget, men det er altså ikke  tilfellet. Jeg har bare stor respekt for mannen, som har viet livet sitt til å lære andre hvordan de skal ta vare på kroppen sin. I tillegg trenger han egentlig ikke flere kunder, for timene er stort sett fulle uansett. Jeg har møtt folk som kommer tilbake til Hikkaduwa KUN for å trene yoga på Kailash. Jeg kødder ikke!

Solnedgang ved minnesmerket for tsunamien utenfor Hikkaduwa.

Og med Lyndons egne odd“ Yoga is a gift you give yourself that sets you right for the entire day- the entire week- the entire year- for your entire life. Your body takes on the flexibility of bamboo.”

2014 © Bobleliv Reiseblogg.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: