Rio de Janeiro.

"Rio de Janeiro, dancing all the night. Rio de Janeiro, black as well as white.."
Jeg får denne strofene i hodet, hver gang jeg tenker på byen. Det er fra sangen, Samba do Brazil, som jeg lærte så langt tilbake som på barneskolen. Anyway! I tillegg til å danse natten lang, er det utrolig mye annet du kan bruke dagene og kveldene på.
Helt obligatorisk, er vel et besøk til Cristo Redentor, jesusstatuen som er blitt et ikon for byen. Du blir ikke alene her oppe, så kom deg gjerne opp litt tidlig på dagen for å slippe unna de værste turisthordene. Men utsikten herfra er uansett verdt det.


Vi bodde ved Ipanema Beach. Større, nydeligere bystrand skal du nok lete lenge etter! Her er det bare å ta med solfaktoren og solbrillene for å nyte varmen, det forfriskende vannet og folkelivet. I tillegg får du nok sannsynligvis sett noen eksemplarer på hvor lite tøy det går an å ha på seg på en offentlig strand.

Og igjen, en sang: Tall and tan and young and lovely, the girl from Ipanema goes walking... 



Rio var siste stopp på Latinoreisen i 2010, og er en by jeg virkelig kunne tenke meg å få sett mer av en gang (som så mange andre steder). Det var ihvertfall frytelig vemodig å reise inn til flyplassen den siste kvelden. Ikke bare var det farvel til Rio, farvel til Brasil, men det var tilbake til Norge etter 4 herlige måneder som backpacker i Latin-Amerika.

Savner....

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Rio de Janeiro i februar 2010

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: