Tulum, Mexico.

Mexico er et stort land, og jeg har kun besøkt en liten del av landet. I begynnelsen av "latinoreisen" i 2009 landet vi i Cancun på Yucatan-halvøya helt øst i landet. Cancun er et svært populært reisemål og det kryr av turister her. Men jeg vet ærlig talt ikke hvorfor, da stedet er totalt blottet for sjarm etter min mening. Desverre var det her vi ble tvunget til å vente på sekken min i tre dager. Lettelsen var derfor stor da vi endelig kom oss derifra, til det mye mer sjarmerende stedet Tulum. Som ferske backpackere i dette kontonentet, fikk vi vårt første måte med Maya-ruiner her. Og selv om en raskt kan bli noe mettet av dette etterhvert, skal disse ruinene ihvertfall ha pluss for en fantastisk plassering. De ligger nydelig til oppe på en klippe, rett ut mot havet. Mye bra for fotografer her! 

Tulum har i tillegg en superfin badestrand, hvor du kan bo i bungalows rett ved vannkanten hvis du vil. Eller du kan gjøre som oss og bo inne i den koselige, lille bykjernen sammen med de andre backpackerne. Her kan kveldene brukes til å teste ut meksikansk mat og drikke og generelt nyte livet.  Hvis det ikke hadde vært for at vi var i starten av en reise, og ivrige etter å reise videre for å se mer, kunne vi nok fint blitt i ukesvis! 


Les mer om Latinoreisen i del 1 og del 2.

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Tulum i oktober, 2009.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: