Smilende barneansikter.


Jeg har skrevet om mine opplevelser i Uganda tidligere. Men tross kultursjokk og intense naturopplevelser i landet, var det allikevel menneskemøtene som gjorde mest inntrykk. Da vi for eksempel ruslet fra huset vi bodde og opp til veien for å finne en buss, kom som oftest en ungeskokk løpende. "Muzungo, Muzungo", ropte de, mens de pekte og lo. De syntes nok vi hvitinger var ordentlig rare! I tilegg tryglet de om å bli tatt bilder av de gangene jeg hadde et kamera i hånden. Og jeg lot meg såklart overtale! Barnas glede over å se seg selv på displayet etterpå, var nesten like stor som gleden min over å få så mange fine bilder. Bilder av smiliende barneansikter. 


(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Uganda i september 2005.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: