Mellomlanding i Bahrain.

Etter noen timers flytur fra Istanbul, hadde jeg et sju timers opphold på Bahrain internasjonale flyplass. Heldigvis hadde de gratis trådløst nett der, sånn at jeg kunne google hvor i verden jeg var. Det hadde jeg nemlig glemt å sjekke før jeg reiste hjemmefra. Jeg fant ut at kongedømmet Bahrain består av 36 øyer som ligger i den persiske gulfen. Det ligger rett ved siden av Qatar, hvor jeg tidligere har mellomlandet. Den største øya heter Bahrain og hovedstaden Manama ligger her. 92% av landet er ørken, men de har svært godt med penger pga oljeressurser, naturgass og fiske. Ellers fant jeg ut at taxfree-butikken på flyplassen har vunnet flere priser og visstnok er verdens beste.

Der kjøpte jeg meg litt sjokolade og denne bilen. Men så kom jeg på at jeg bare var på mellomlanding der og at jeg ikke kunne ta den med på flyet videre. Heldigvis fikk jeg byttet den inn igjen.

Etterpå spiste jeg et typisk Bahrinsk måltid på Mcالبحرين. før jeg sovnet på en stol og nesten forsov meg til flyavgangen. Heldigvis våknet jeg da de ropte opp "last call" for flyet til Colombo, og jeg kom meg om bord. Så nå har jeg kommet meg til Unawatuna. Sånn så det ut her tidligere i dag:

Men akkurat nå pøsregner det noe helt forferdelig, vannet flommer ned fra himmelen og det lyner og tordner.  Så da er det fint å sitte inne på en kafe som faktisk har brukbart trådløst nett og vente på at det skal gi seg. I kveld skal jeg tidlig i seng for i morgen skal jeg en tur til Mirissa for forhåpentligvis å få sett hval. Snakkes!

1. Hei Merete!
    Dette høres herlig ut! Kom over bloggen din via facebook, og jeg må innrømme at det rykker i reisefoten. Koooos deg masse på tur!
    Klem, Lene Nordland

1. Det er herlig!
      Takk for koselig kommentar, bare å følge med videre hvis du vil bli mer fristet!
      Klem tilbake!

2. Genialt med reiseblogg! Har nettopp startet min egen fra Malaysia:) Kommer definitivt til å lete etter inspirasjon her inne til neste tur, samt lese om dine Malaysiaopplevelser;) Hilsen Marielle.

1. Ikke sant! Hva er adressen til reisebloggen din da? Vil gjerne følge med. Ser at profilen din ikke eroffentlig, så finner ikke link til den..

3. Wow, den stranden skulle jeg gjerne vært på! Lykke til videre på reisen! :D

1. Takk, takk! En klar topp ti strand det der:)

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.