God jul og godt nytt år!


Jula i år feires hjemme med familien i Trysil. Her er det som vanlig kaldt og skikkelig koselig vinterstemning. Til nyttårsaften reiser jeg tilbake til Oslo for å feste meg inn i det nye året. Deretter er det bare å pakke sekken å komme meg til Gardemoen for avreise til nok et utenlandseventyr. Men først litt mimring om andre steder jeg har feiret jul og nyttår.


I 2011 feiret jeg jul og nyttår i Goa på vestkysten av India. Da var jeg og reisevenninna mi halvveis i et år på reisefot, og søstrene mine kom nedover for å feire sammen med oss. Hummer og fisk passer også som julemiddag, og det å sitte med beina i sand og se på nyttårsraketter er rett og slett fantastisk!



I 2009 feiret jeg jul i San Juan del Sur, en koselig strandperle sør i Nicargua. På selveste juleaften spiste vi en bugnende sjømattallerken og drakk øl nede på stranda. Nyttårsaften hadde vi flydd ned til Peru og feiret med god mat og drikke i byen Arequipa. Ved rådhuset i byen hadde de laget et juletre av julestjerner i blomsterpotter. Og her fikk vi jammen sett en gul, sint julenisse også...


God jul og godt nytt år!

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: