Luksusliv i Castellabate.

Oj, oj, oj, så fint jeg har hatt det! 
Storesøster er nå blitt godt gift og stikkord for denne uken har vært god mat, venner, familie, taler, tårer, glede, vin, idyll, nye bekjentskaper, latter, sang og dans. Det har gått med litervis med Prosecco, og jeg har bodd på en helt annen standard og levd på et helt annet budsjett enn jeg er vant med. Men det var verdt hver krone og jeg kommer aldri til å glemme denne uken!



Litt info om reisen:
Jeg fløy med Ryanair fra Rygge og betalte omtrent 700 kr tur/retur. Fra flyplassen Fiumicino, tok jeg toget via Roma og Napoli til Agropoli,(pris ca 50 Euro) som er den nærmeste togstasjonen. Hotellet vi bodde på het Hotel Hermitage og ligger nydelig til oppe i åssiden med utsikt over byen og havet. Under bryllupshelgen hadde vi hele hotellet for oss selv og betalt bare 50 Euro natten per person inkludert frokost. Hva det vanligvis koster å leie seg inn her aner jeg ikke. 

Jeg anbefaler et besøk til den gamle borgen oppe på høyden. Her spiste vi en flott middag den en kvelden, til en helt fantastisk utsikt. Det er også flere aktiviteter i området. Noen av gjestene var å så hvordan Mozarelleost blir laget, på båttur og på vinsmaking. Selv fikk jeg tatt meg et dykk, og blåst litt bobler under vann igjen. 

Søstra mi brukte en norsk bryllupsplanlegger, Kjetil, som er bosatt her nede. Han ordnet alt det praktiske i forhold til vielsen, bryllupsmiddagen, transport og overnatting. Drømmer du om det perfekte bryllup i romantiske Italia, kan du kontakte han via downhilltravel.

(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Castellabate i September 2012.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: