Og når du først er ved Indias port..

.. kan du kjøpe deg en billett for 130 Rupi og ta båten en times tid over til Elephanta Island. Her er det hugget ut statuer av Shiva, Ganesh og andre guder inne i grotter i fjellet. Øya fikk navnet sitt av portugiserne som også fant en stor elefantstatue her. Den ble derimot senere flyttet til museet inne i Mumbai. Det er altså ingen elefanter å se, men kuer og apekatter i hopetall. Noen av de rekker tunge til deg og apekattene er superfrekke! Når jeg skulle sette meg ned og slappe litt av med en kald cola, kom en av de og snappet den rett foran nesa på meg. Den brukte lang tid, men fant ikke ut hvordan den skulle åpne den. I stedet satte den de spisse tenna i flaska og drakk deretter opp innholdet. Jeg lot den være og kjøpte meg en ny Cola.



(c) Bobleliv Reiseblogg.
Jeg besøkte Mumbai i Januar 2012.

Kommentarer

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: