PADI Divemaster skills circuit.

Dette skal jo egentlig være en NORSK reiseblogg. Men i dette innlegget blir det stort sett på engelsk. Jeg har tatt alle dykkekurs i utlandet, så har aldri lært meg dykkeuttrykkene på norsk. I stedet for å søke de opp eller bruke fri fantasi, så har jeg i stedet latt teksten forbli på engelsk. Dette innlegget er vel uansett for spesielt (dykke)interesserte, og dere forstår vel uansett hva det handler om. For dere andre, så får dere ihvertfall et innblikk i hva jeg driver og lærer meg for tiden.


Video 1:  SURFACE SKILLS: This section shows, equipment assembly, buddy check, giant stride entry, buoyancy check, remove & replace weight belt at the surface, remove and replace scuba unit at the surface.


Video 2:   SHALLOW SKILLS: This section shows shallow water skills, regulator recovery, free flow regulator breathing, mask removal and replacement, snorkel regulator exchange.


Video 3: DEEP WATER SKILLS: This section shows hovering, fin pivot, remove & replace weight belt at the bottom, remove and replace scuba unit at the bottom, controlled emergency swimming ascent, neutral buoyancy, no mask swim, air depletion/alternate air source combined.


Del 4: SKIN DIVER SKILLS: This section shows head first dive, snorkel clearing blast and displacement methods and underwater swim.



Thanks to Utila Dive Centre, for creating and sharing these videos! 

(c) Bobleliv reiseblogg.

Kommentarer

  1. Hej! :) tack för din kommentar! Kul att du med har en dykblogg, finns inte så många?! Coolt att ta Divemaster i ett exotiskt land. Malta är ju inte så exotiskt men jättefint ändå! Ska du ta din IDC också i år eller du ska vänta lite?
    Visst är Utilia dykfilmerna från youtube TOPPEN inför DM :) hehe Jag hade stor nytta av dem och tittar på dem fortfarande inför min IDC

    SvarSlett
  2. Tar bare Divemaster nå i første omgang. Så får jeg se hva fremtiden bringer ; )

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Most popular blog posts:

SRILANKISK MAT

Boblelivs guide til Sri Lanka

Roma med treåring: tips til barnevennlige aktiviteter.

Tilbake til Hikkaduwa i juni

Latinotravel del 1: Mellom-Amerika

HVORDAN REALISERE REISEDRØMMEN: